Tasques d'estiu DIBUIX ARTÍSTIC I




TASQUES DE RECUPERACIÓ PER A L'ESTIU 2020

     La recuperació de l'assignatura es farà mitjançant la realització dels treballs que no es varen presentar durant l'etapa d'educació a distància pel confinament i fases posteriors. Així doncs, pensau que l'ordre d'aparició dins aquesta plana fa que els primers treballs a realitzar siguin els que es troben més abaix de la plana, i segons es va pujant són els més recents. No obstant això, l'ordre de realització no té gaire importància en aquest cas.                                

    MÉS TREBALLS A DISTÀNCIA

U.D. 11: TÈCNIQUES DE COLOR.-

El treball següent és sobre el color. Estava previst fer-lo amb aquarel·les i pastells, però les circumstàncies ens ho impideixen. Així doncs, el que vos propós és fer una sèrie de dibuixos amb llapis de color. Es tractarà de dibuixar unes il·lustracions a partir d'un text que vos agradi. És a dir, cercau un relat, poema, o conte que tingueu per casa i vos sigui suggerent. Pot ser perfectament un conte infantil. Heu de realitzar dues il·lustracions, com de mig foli de mida cadascuna.

Característiques del treball d'il·lustració a color:

  • Tècnica lliure: llapis de color, retoladors, aquarel·les, collage...podeu mesclar les tècniques (així es diu tènica mixta), segons els materials que tingueu per casa.
  • Paper de làmina com a poc. No ho faceu sobre foli corrent, que queda fatal. En les papereries venen làmines soltes.
  • Mida aproximada de cada dibuix: 20cm x 15cm.
  • S'ha de presentar acompanyat del text que il·lustra, encara que sigui només un vers.
  • Convé fer uns esborranys primer, si voleu que jo vos orienti i vos ajudi, i mostra-me'ls.
  • Per a observar exemples vos record que podeu mirar molt a la meva sessió de Pinterest (ja sabeu: Margarita Gayá Moreno, trobareu imatges al tablero de DIBUIXOS I IL·LUSTRACIONS, i també potser al de RETRATOS)











                 



U.D. 8: SIMETRIA

A continuació vos penjo els vostres treballs de simetria positiu/negatiu que m'han arribat. No tots varen entendre bé allò que s'havia de fer, i tothom podria haver arribat més enfora si a classe jo hagués estirat una mica més, però en general i tenint en compte les cirumstàncies estan bé.


Nicole



PAULA



GORI


LUCAS

ALBA


Ma VICTÒRIA



















Lucas



Álvaro











En vista que el confinament s'allarga, enllestirem els continguts de l'avaluació següent. No és exactament el que estava previst fer ara, però comptant amb l'escassetat de materials que teniu a casa he preparat aquesta Unitat Didàctica:


TREBALL 3: ANIMACIÓ DE DIBUIXOS

Enllestirem el tema d'una manera senzilla i accessible per a tots. És imprescindible instal·lar al vostre mòbil o a la tableta (a l'ordinador NO, no és per a ordinador) l'aplicació gratuïta flipaclip.
Es tracta d'una aplicació molt fàcil d'utilitzar, molt intuïtiva. Està en anglès, però si jo he pogut entendre-ho, tothom pot. N'hi ha tutorials, si teniu dubtes, però heu de provar i no tenir-ne por: al cap i a la fi, voltros sou natius digitals, no?

  • Abans de res heu de visualitzar, amb atenció i ganes, la presentació següent sobre l'animació. Vos donarà idèes i vos obrirà ganes de provar. 
  • Un pic vista, per cert, vull que em faceu  un comentari ben raonat per corregir el que calgui (com que és un producte recient vull les vostres crítiques i aportacions) i comptarà per a nota. Això vol dir que és important no que vos agradi tot, sinò que raoneu com s'espera d'alumnes de batxillerat i en faceu una reflexió. Per facil.litar-vos-ho emplenareu el qüestionari que vos enviatré per correu electrònic, on podreu editar sense problemes.

Val, anem per feina. Seran dos exercicis pràctics, més el comentari raonat de la presentació.

  • EXERCICI 1: comentari sobre la presentació. Consultau la data de presentació al calendari de tasques. 
  • EXERCICI 2: es tracta de moure un element, un tros de corba (com a un cordell), una figura plana simple (triangle, cercle, quadrat...) o una forma plana abstracta però molt senzilla. Heu d'incorporar -fixau-vos bé en les pautes- un o varis dels tipus de moviment que surten en la presentació de l'animació. Podeu triar qualsevol eina (llapis, retolador, pinzell...) de les que vos ofereix l'aplicació, i també color, etc. Consultau la data de presentació d'aquest exercici al calendari de tasques.
  • EXERCICI 3: una altra animació. En aquest exercici el moviment no serà per desplaçament, sinò per canvis que li succeiexen al protagonista: per exemple, una cara que passa per diferents estats d'ànim, o el creixement d'un objecte, animal o cosa...sorprendeu-me, deixau volar la imaginació. Sou lliures també quant a tècnica, colors, etc. Consultau la data de presentació al calendari de tasques










TREBALLS ANTERIORS (2a AVALAUACIÓ)


TREBALL 1: FOTOMUNTATGE


        Al llarg d'aquests dies de tancament obligat dins cada casa, heu de realitzar en      
   primer lloc un fotomuntatge. No és el treball que tocava fer a continuació, però sí és un 
   que podeu realitzar sense molt material i sense la meva assistència contínua.

   Aquí vos he penjat una presentació per tal que pugueu entendre quina cosa és. 
  Bàsicament és també un collage - perquè es fa amb paper retallat i encolat- però es 
  diferencia d'allò que ja heu fet bàsicament en la utilització no de trossos de papers de 
  color i textures sinó d'imatges, senceres o en part. És a dir, construim una imatge nova a 
  partir d'altres imatges ja existents, però manipulant-les, aferrant-les d'altra manera i creant 
  una composició que té un sentit nou, diferent del sentit que tenien originàriament les 
  imatges utilitzades. El resultat sovint adquireix un to surrealista. Crec que s'entén. També 
  podeu pintar-les, perfilar-les...

  És una tècnica molt utilitzada en publicitat, i que té una llarga història dins el món del 
  disseny. Actualment es sol fer amb imatges digitals i manipulades també digitalment, però 
  no crec que tingueu a casa els programes necessaris. 

  La proposta és que faceu un fotomuntatge a partir d'una foto vostra. Pot ser com vos 
  identificau, o com vos vegeu en uns anys...El procediment seria:  
  1r.- Pensar el que voleu trasmetre: sensacions, emocions, escenaris o mons...

   2n.- Tenir la idea d'una sèrie d'imatges que vos sembli necessari que hi apareixin. No ho 
  tanqueu massa, potser no trobareu exactament el que cercau.

   3r.- Retallar, muntar, crear. Canviar si el resultat no vos agrada.

   4t.- S'ha de realitzar sobre DIN A3. Si no teniu làmines en casa que sigui en un foli, o una 
   cartolina...

     Sort, i que vos surti interessant! Ja sabeu com trobar-me al Gmail.





















TREBALL 2: GRAVAT EN LINÒLEUM

Val, aquest treball no el podem fer a casa, no tenim les eines ni els materials. Però es tracta d'un treball molt interessant i que confio hagi ocasió de realitzar en tornar a la normalitat i a les nostres classes. Vos pass dos enllaços per tal que ho entengueu...mirau-los acuradament:

https://pin.it/1ITFKKF
https://pin.it/7i3T6nx




Un poc d'explicació :

- El gravat en linòleum és un mode artesanal de reproducció d'imatges. S'ha utilitzat molt per fer segells que s'entinten i, mitjançant pressió, passen el dibuix al paper. Per exemple, per fer ex libris, amb la qual cosa es personalitzen els llibres. 
- El material que s'utilitza és una planxa de linòleum o qualque material parescut. Com heu vist, a aquest material es trasllada el dibuix que prèviament ha d'estar ben concretat i definit
- El resultat queda invertit amb respecte al dibuix original, per tant això s'ha de tenir en compte.
- Ho farem amb un sol color, el negre. 
- No hi ha grisos. Si volem matisos entre blanc i negre hem d'aconseguir-los mitjançant textures gràfiques: ratlles, punts, etc. 
- Observau que el blanc és el del paper. Les zones que han de ser negres no es toquen, queden en superfície. En totes les altres zones del dibuix, en canvi, s'han de anar fent incisions per rebaixar-les i que no les arribi la tinta. Ja ho veureu en classe. 
- HEU DE PREPARAR L'ESBORRANY PER A AQUEST TREBALL. Res de copiar, ni estereotips, escuts de futbol ni dois semblants. Ho feu a llapis i ho repassau amb retolador negre o bolígraf negre, només així veureu l'efecte.  
Teniu exemples per veure-ho millor al meu Pinterest (Margarita Gayá Moreno), al tauler "Impressió i fals gravat", i en ell al sub-tauler "Gravat en linòleum". 







Cap comentari:

Publica un comentari